poniedziałek, 9 lipca 2012

3, 2, 1... start aleWorek!

    Blog aleWorek powstał dzięki mojemu tacie, który zainspirował mnie do działania (i którego serdecznie teraz pozdrawiam). Tato mój od jakiegoś czasu interesuje się domowym sposobem pieczenia chleba, serowarstwem, winiarstwem i przetwórstwem wędlin oraz mnóstwem rzeczy, których chyba nawet nie potrafię nazwać. Podsumowując jednym zdaniem: chce on stworzyć samowystarczalne, ekologiczne gospodarstwo domowe. 
Tata nie raz dzieli się też ze mną ciekawostkami na tematy zdrowego żywienia i często słyszę od niego sięgając po białe pieczywo "na pewno wiesz, co jesz?". Pewnego razu wyżalił się, że upiekł świeżutki chleb, ale nie ma go jak przechowywać i dodał: no bo nasze prababcie wiedziały jak to robić... trzymały chleb w lnianym worku! 
W naszym domu takiego worka nie było, więc co prędzej pobiegłam do sklepu i zakupiłam lnianą tkaninę oraz sznurek. W końcu wzięłam w obroty naszą nową maszynę. Kilka machnięć pędzlem później... pomalowanie wzoru farbami do tkanin, sznur i voila! Pierwszy, gotowy worek służy nam dziś za chlebak. Rezultat widzicie poniżej:

A tak w przybliżeniu wygląda napis z szablonu. Farbę (Farba Darwi TEX do dekorowania tkanin naturalnych i syntetycznych zakupiona w Empiku) nałożyłam przez szablon, po wyschnięciu zaprasowałam na lewej stronie materiał, bo dzięki temu worek można prać w pralce w temp. 40 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz